Vágytam egy kis Cage rage-re, ami úgy hiányzott, mint egy falat kenyér, erre még ezt sem sikerült összehozni. Persze sokan nincsenek oda Nicolas Cage-ért, aki a rossznyelvek szerint már bármit elvállal, de a színésznek azért vannak jobb pillanatai, klasszikus szerepei, sőt az utóbbi évtizedben a vizuálisan és atmoszféra terén csúcsminőségű Mandy és a lovecrafti Color Out of Space sem volt rossz. Emiatt vártam volna valami nagy robbanást az új filmtől, ami az Amikor leszáll az éj, leánykori nevén az Arcadian címre hallgat. És bár volt robbanás, az csak részben köthető Cage-hez.
In medias res
Hogy mikor, honnan és miért jöttek, egyáltalán kicsodák vagy micsodák, azt nem tudni. De már ott vannak, mikor Cage két babával elhagyja a haláltól bűzlő szürke nagyvárost, hogy aztán a felcseperedett fiúk mellett ismerjük meg életüket a vidéki kis házban, ahol meghúzták magukat. A szörnyetegek („in the night… in the dark”) persze csak jönnek és jönnek, közben az egyik gyermek szerelmes lesz,
és amikor hazafelé balesetet szenvedve csapdába esik, minden korábbi szabály értelmét veszti – Cage kimegy a szörnyekkel teli éjszakába.
Géppuska szájú Goofy
Ez nem vénnek, de nem is embernek való vidék, ahol a csattogó állkapoccsal rendelkező, megfejthetetlen alakú lények terrorizálják az összedőlt civilizáció életben maradt tagjait. Néha jóformán az sem egyértelmű, hogy egy-egy lénynek éppen mely végtagját vagy szervét nézzük, de legalább Nick Cage jelentőségteljesen néz, miközben a fiúk az igazi főszereplők.
Elvégre apjuk jó eséllyel csökkentett gázsival csak a film egy-egy részében van jelen, közben inkább ájultat, esetleg csak egy takaró alól kilógó lábat játszik.
De azt legalább teljes beleéléssel.
Sem a zene, sem a sztori, sem a hangulat nem olyan, amiért bárki rajongani tud, ha látott már egynél több horrorfilmet, világvégét, szörnyekkel teli apokalipszist. The Last Man on Earth (1964), Legenda vagyok, Hang nélkül, 28 nappal később… csak hogy néhány olyan címet említsünk, amely mögött sokkal izgalmasabb és minőségibb produkció áll, mélyebb tartalommal.
Itt valahogy semmi nem áll össze, csak zajlanak az események, néha baltával faragott karakterekkel és párbeszédekkel, és olyan, folyamatosan rázkódó kameraképpel, hogy az még nekem is feltűnt, pedig nem vagyok olyan háklis rá.
A középsza… középszer közepe
De ha az undortól vagy az izgalomtól nem is, hát legalább a tengeri betegségtől hányjanak az emberek, nem igaz? Valahol persze értékelem a szándékot, hogy miközben eddig még nem látott szörnyek gurulnak szó szerint a képbe, fiatalok küzdenek a túlélésért a nagy öregek helyett, de ezt nem így, nem ebben a formában tálaltam volna. Igazából bármilyen más módon inkább. Nem mondanám borzalmasnak a filmet, simán csak semmitmondóan átlagos, bántóan semmilyen.
Ennél sokkal izgalmasabb, hatásosabb és egyedibb a július 11-én mozikba kerülő, argentin Amikor a gonosz leselkedik, ami tavaly sokaknál lett az év horrorja, nem véletlenül.
Nincs Cage rage, nincs új a Hold alatt, nincs komoly félelemkeltés. A szerzőt Goofy, a mesefigura ihlette a szörnyek terén, és ez meg is látszik, szóval inkább könnyben úszva röhögnénk, csapkodva a térdünket, ahogy a csattogó fogak közelednek leendő áldozataikhoz. Az Amikor az éj leszáll sem a 2018-as Mandy: A bosszú kultusza, sem a 2019-es Color Out of Space színvonalát nem közelíti meg, amiért nagy kár, mert azoknak azért volt hangulata. Talán majd legközelebb – de akkor kérem szépen, tessék már egy valamire való Cage rage-dzsel is kedveskedni a nézőknek, mert anélkül nehéz komolyan venni Johnny Depp és Marilyn Manson (akivel egyre jobban hasonlítanak egymásra) ősöreg haverját.
A 92 perces Amikor leszáll az éj május 30-tól nézhető meg a magyar mozikban, megtekintése 16 éven aluliaknak nem ajánlott.
Hogy mi járhatott egy olyan ember fejében, aki a hatalmát népek és rasszok teljes kiirtására használta? A Goebbels, a manipuláció művészete választ ad a kérdésre, bár a miértek így sem egyértelműek.
Ha már nincsenek jelen a valódiak, jöhet a Temuról rendelt Amerika Kapitány és az Új Bosszúállók. A Mennydörgők ettől még mindent úgy relativizál, hogy közben elbagatellizálja a bűnöket.
Hogy William S. Burroughs a popkultúra ismert alakja, vagy hogy Daniel Craig színészként új arcát mutatja, az nem is vitás. De hogy erre és a Queer megszületésére kinek volt szüksége, az már kérdéses.
Év elején, szinte mindenféle promóció nélkül került moziba, aminek meg is lett az eredménye. Akkor alig nézte meg valaki, azonban a Max segítségével a Társ most új életre kelt.
Charles Dickens nem csak a karácsony szellemét volt képes hitelesen megidézni. Gyermekeinek Jézusról mesélt, az új, animációs film a Királyok királya ezt dolgozza fel.
Az újjáépítés óriási költségeit mi is fizetnénk, a magyar cégek versenyhátrányba kerülnének, de ami ennél is nagyobb baj, állandó áramkimaradások veszélyével kellene szembenéznünk, amíg az ukrán energiarendszer nem integrálódna teljesen az uniós rendszerbe.
"Ez nem vénnek, de nem is embernek való vidék, ahol a csattogó állkapoccsal rendelkező, megfejthetetlen alakú lények terrorizálják az összedőlt civilizáció életben maradt tagjait."
Cikkíró is említi a "Hang nélkül"-t, nekem is azonnal az ugrott be olvasás közben.
Szóval minek kellett? Lenyúlós sztori.
nem egy fegyencjárat , vagy egy ál/arc
végig kínoztam magam a NatGeo-s 10 részes sorozaton a 90-es évekről
--- mintha az egész korszak csak a buzik, niggerek, meg a feminista nyomulás dicsőséges időszaka lett volna....
10 órányi woke hányás alatt egy szó sem esett jugoszlávia szétbaszásáról
.. és ez az USA első számu dokufilm csatornája